måndag 26 november 2012

Kort rapport från helgen





Om fredagen började lite halvknackigt för min del så blev kvällen desto bättre. Vid tidpunkt för omvandling fanns det fortfarande väldigt lite party- och danslust i kroppen istället var det en trötthet och antiallt-känsla som dominerade. Jag hamnade hos vapendragaren innan samåkning och det var nog det som behövdes. Att ladda med tokigheter och skratt är en bra medicin. Det som jag lärde mig är att naglarna bör målas efter att kläderna tagits på. Nagellacksbevis återfinns på underbyxorna numer.




Väl på Furuparken lyckades vi exemplariskt med bordsplaceringen och vi drog numren bredvid varandra. Flera trodde säkert, och ställde även frågan, att vi fuskat, men vi kör alltid med rent mjöl i påsen! Maten och underhållningen når topplats. Ungefär 25% av medlemsfestsdeltagarna hade klätt ut sig med anknytning till havstemat, ytterligare hälften bar något blått och resten var klädda precis som på en vanlig dans. Stort tack till ÖBRK´s medlemskommitté som ordnat en bra medlemsfest.

Strax före halv nio röjdes festen bort till förmån för dansen som började kl.21. En del höjda ögonbryn blev det hos de som anslöt till dansen och inte varit på festen innan vilket är helt förståeligt då en del av maskeradkostymerna var lite mer iögonfallande. Nu hade danssuget slagit till och halvtimmen kändes onödigt lång. Ett tag in på kvällen så dök en av mina favoritdansare upp och satte guldkant på kvällen. Tack till dig! Som vanligt går en danskväll alldeles för fort och efter extra numren var det inget annat att göra än att åka hem, direkt den här gången utan bilhaverier.


Hemma igen packade jag inför ett dygn tillsammans med  andra ÖBRK:are, och vistelse på Copperhill i Åre. Klockan ställdes på halv åtta och i säng kom jag vid fyra-tiden. Innan sängen kunde intas var det en del ska bara först, bland annat titta igenom de bilder jag tagit under middagen. Ovanligt pigg kom jag upp på lördagen och så bar det av mot Åre. Vilket hotell, skrytbygge, men vackert! Utsikten från vårt rum mot Åreskutan är betalbar. All mat under dygnet var bra, men frukosten får mitt pluspoäng. Det är nyttigt och roligt att träffas intensivt och jobba med de frågor som behövs för att klubben ska gå framåt och hänga med i utvecklingen. Dagen avslutades med dans till humpa-umpa orkester på strävt stengolv. 45 minuter orkade jag innan svetten forsade  och jag gav upp till förmån för sängen.

Morgonfjäll
Söndag eftermiddag kom jag hem igen och hann knappt innanför dörren innan barnen återkom från Myrviken. Senare på kvällningen dök mina föräldrar, syster och systerdotter upp för försenat födelsedagsfirande av 16-åringen. Fikabeställningen löd: glass! Jag la till maränger, chokladsås, bananer och grädde. God avslutning på en bra helg. Tidig kväll för min del men idag är tröttheten stor.
Förmiddagsfjäll
Lunchfjäll

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!