torsdag 28 juni 2012

St Olav del 3

Att sitta på avbytarbänken eller rättare sagt, vara tillbaka på arbetsplatsen och följa framgången via resultatsidan på internet, lite frustrerande. Idag var jag vid mitt skrivbord i Brunflo och sysslade med mina vanliga arbetsuppgifter, bokningar, fakturascanning och telefonsamtal. En del av hjärta och hjärna var dock med mina lagkamrater som fortsatte sina goda insatser på väg mot Trondheim. Med de listor på löpare och via St Olavsloppets hemsida kunde vi på kansliet någorlunda följa med var på resan som laget befann sig. Ska erkänna att det ringdes ett par samtal både från mig och även min kollega.


Dagens känsla är att helst av allt skulle jag ha velat vara med på plats i landskapet. För att heja på i första hand men även att springa lite mer... Gårdagen gav mersmak, men innan jag bestämmer mig för fler insatser i lagtävlingar måste jag bli en snabbare löpare.


Nu håller jag tummarna att alla mina lagkamrater håller sig friska och hela under de två återstående stafettdagarna. Kommer att lusläsa sportsidorna några dagar till framöver, det som handlar om loppet, allt annat hoppas över precis som vanligt.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!