torsdag 23 februari 2012

Velar

Hmmm.... jag måste, ja iallafall bör, bestämma mig snart för det ena eller det andra. Men hur ska jag veta vilket som blir det bästa beslutet? Finns det tillgång till en tidsmaskin kan jag prova båda lösningarna och efter det ta det alternativ som passar bäst efter att ha provat. Nä, det är bara att fatta beslutet och sedan göra det bästa av den situation som blir.

Och om det skulle visa sig vara ett knasigt beslut så är det sällan som de är huggna i sten utan det mesta går att ordna till med god vilja.

I min beslutsordning ingår det att se på saken från mer än ett håll och även få vänners syn på det hela. De kan ofta tillföra en dimension som jag har utelämnat.

Hoppas på en riktigt god natts sömn i natt, för nu är det länge sen jag sov en hel natt igen. Tre-fyra timmar gör mig inte riktigt pigg. Inser att goda beslut fattas lättare med utsövd knopp och kropp.

Har vid något tillfälle sagt att det är jag som bestämmer de viktiga sakerna och även vilka saker som är viktiga! ;-)

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!