onsdag 22 februari 2012

Täcket

Blev glad idag när det snöade. Lite nysnö gör allting riktigt vitt igen och nu är det den bästa årstiden. Soliga dagar och möjlighet till skidor eller annan uteaktivitet. Kan det bli bättre? Snötäcket är fortfarande tjockt men minskade idag av solen strålar.

Ett annat täcke som jag gillar är det jag har i sängen. Jag fick det av min bror för några år sedan och han säger att jag har räddat livet på honom. Han tycker att det är alldeles för varmt. Däremot passar dubbeltäcket mig perfekt. Jag kryper in under det och ser till att det sluter tätt kring hela kroppen. Det ska ligga över örat och egentligen är det bara området från pannan till munnen som tittar fram.

Varje morgon går jag och täcket en brottningsmatch. Efter en rätt så kort stund hojtar jag till täcket: "Jag ger mig, jag ger mig!!!!" Men täcket svarar hurtigt att den här matchen är inte över än. Det slutar alltid med att täcket har lagt sig bredvid min kropp och jag har inget annat val än att kliva upp!

Nu har jag ställt in matcherna de närmaste dagarna för att återhämta mig och tillfriskna från en förkylning, eller vad det nu kan vara som spökar runt i min kropp. Det visar sig som huvudvärk och skiftande temperatur, först fryser jag för att i nästa sekund svettas. Lika bra att ta det halvlugnt för att inte däckas helt och hållet. Men lider  lite av att solen skiner utanför fönstret medan det enda jag orkar är att titta på den.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!