måndag 6 februari 2012

Mer än ett leende

Ett förlösande, bubblande skratt bor i min kropp
Kapsylen trillar av och jag hamnar på golvet, vrider mig
Tårarna trillar ner, jag drar efter andan
Ett väsande hörs
Så välgörande
En känsla att plocka fram då den andra
sortens tårar bränner bakom ögonlocket
Jag minns,
det förlösande skratt som bubblar ut och upp
okontrollerat






Wikipedia: Skrattfysiologisk process hos människor som kännetecknas av en rad hastiga ut- och inandningar tillsammans med rytmiskt växelvis spända och avslappnande stämband som tillsammans ger upphov till ett karaktäristiskt ljud.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!