måndag 27 februari 2012

Vad menas???!!!


Livet är som en berg- och dalbana, det tror jag alla kan hålla med om. Men när är det positivt och när det det negativt?

Uppförsbacke betyder ju att det går åt mer energi att komma framåt men jag använder det uttrycket för att beskriva att livet känns lite bättre, ibland till och med bra!

Nedförsbacke borde i samma mening betyda att det går mot botten och där vill just ingen vara. Fast många håller nog med mig när jag säger att det är ljuvligt att åka spark på en vinterväg i medlut.

Hmm....upp och ned... mot- och medlut... Topp och botten, positioner som är ytterligheterna, där det är svårt att befinna sig hela tiden.

Nja, nu är det dags att sluta fundera på ord och dess betydelse och istället krypa långt in under täcket. Vila mig i form för morgondagens tidiga match.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!