lördag 9 mars 2013

Hur länge??

Det finns fler än jag som använder mig av en hel del otydliga ord. Och innebörden hos alla dessa tror jag är personliga. Så när vi använder dem kan vi vara säkra på att summan av sekunder, minuter och timmar inte är densamma hos uttalaren som hos mottagaren.

Orden jag tänker på är:

  • Snart 
  • en Stund
  • Strax 
  • Snarligen

Vilket av dessa är kortast och vilket är längst i tid? Rangordna dem åt mig. Jag är även nyfiken på hur lång tid varje ord är, tidsbestäm också.



Det finns säkert en hel del till ord som kan inordnas i samma kategori, den där innebörden är personlig.




Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!