fredag 6 april 2012

Påsk...

Det är just vid årets högtider som jag saknar en vuxen att dela mitt liv med. Det hör ihop att familjer ska umgås gärna med andra familjer som är utformade enligt normen i Sverige, heterosexuell tvåsamhet. Vi som lever som ensamstående med barn hamnar på sidan.

Ja, idag tycker jag att det är tungt och några tårar trillar faktiskt. Men egentligen har jag inget att klaga över. Har haft sällskap av en god vän idag både på promenad och middag, fast just nu så saknar jag en annan vuxen att utbyta tankar med.

Påsk betyder gå vidare/förbi och det är vad jag önskar nu. Dels att jag kan gå vidare med det liv jag vill leva. Har upplevt en längre tid av att spela en biroll och låter andra komma före på alla sätt. Manuset är oskrivet och jag tar lite hjälp med både det och regin. Dels att tiden går. Även om det är skönt att vara ledig så påminner det vardagliga mindre om att jag hamnar utanför den svenska normen.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!