torsdag 20 augusti 2009

Tv-serier

Sommartid är det mest bara skit på tvn, men nu när hösten börjar att närma sig kommer det en hel del bra serier tillbaka.

En sådan som Robin och jag gärna ser tillsammans är Sjukhuset på Tv3. Den är på rätt tid för att Robin ska kunna se hela och dessutom varva ner. Oftast lägger vi oss i soffan och myser och tittar. Hans favoritdoktor är Joel, och jag kan hålla med. En sådan sympatisk läkare skulle jag gärna träffa om det är nödvändigt med läkarbesök. Han kan ta barn och vuxna på alldeles rätt sätt.

Andra program som jag gärna ser är: Criminal Minds, CSI, Spårlöst försvunnen, Greys Anatomy och snickarprogram tex Äntligen hemma.

Mitt absoluta favoritprogram har varit Cityakuten. Har sett alla program när jag har haft 3:an. Men har det sista avsnittet visats och det är bara att hoppas att det om några år kommer i repris, så ska jag se dem igen. Egentligen är det märkligt att jag gillar sjukhusserier så mycket som absolut inte klarar av att se blod?!

Många serier som håller på i flera säsonger tappar i att vara intressanta och hamnar långt ifrån den urspungliga storyn. Exempel på två sådana serier är Lost och Prison Break. De första säsongerna var riktigt bra men sen....hittar inte ord. Men vad gör de inte för att tjäna pengar?

Nu väntar jag med spänning på Letś Dance och andra svenka produktioner i höst. Får se vad det har att erbjuda!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Håller helt med du, vi har ungefär samma smak när det gäller TV-program ju....

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!