söndag 23 augusti 2009

Latmasken

har byggt bo hemma i mitt hus. när vi, jag och barnen, städade igår hittade vi dess boning! På kontoret, bakom det gamla klickgolvet, som låg i köket, fanns det massor av ömsat svart skinn som bara måste komma från latmasken. Eller?

Nåja, nu bars det ut och upp på vinden och dammsugaren gjorde sitt jobb och städade bort lämningarna. När det nu är konstaterat att det var latmasken som bott där under en lång tid finns det inga ursäkter längre för mig att låta bli att träna.

Träningen kom helt av sig när högaffeln åkte in i benet för drygt sex veckor sedan. De första tio dagarna var det otillåtet för mig med ansträngning och att komma in i den lunken att bara slappa gick rätt fort. Dessutom har sjukgymnasten som jag tränar hos haft semester, men nu är det alltså slut på latheten. Började igår med att dansa hela kvällen, med paus bara för att fylla på lite energi och släppa ut lite överflödig vätska som inte tog vägen ut genom porerna över hela kroppen. Träningen hos sjukgymnasten återupptas om drygt en vecka, och då minskar, hoppas jag, värken i ryggen kring den andra ländkotan som numer hela tiden gör sig påmind.

Date och Mickeys stod för musiken på Aspåsnäsets logdansbana. Det är något speciellt med dessa sommardanser. Tyvärr var gårdagens den sista den här sommaren för min del. Nästa helg befinner jag mig i Stockholm för genomförande av Tjejmilen och helgen därpå är det konfirmandläger på agenda. Tillbaka till gårdagens dans så måste jag säga att mina favoriter, Date, är i en klass för sig. Kanske mest beroende på att de spelar mycket musik från 80-talet och den är bara bäst. Har dansat till dem tre helger i rad nu så det börjar bli en vana, som jag gärna skulle fortsätta med. Nu ser det ut som om de överhuvudtaget inte alls kommer att spela i Östersundstrakten under hela hösten. Så då var det tur att dansen igår slutade först 02.50, fast det skulle egentligen vara slut kl.02.00. Men många extranummer blev det. Och till sist: Hallelujah. Leonrd Cohens låt i en superbra version med killarna i Date.

Smolket i bägaren är att med en restid på en timma så blir klockan för mycket innan huvudet ramlar ner på kudden. Närmare 05.00 var den i natt. Och med mina morgonpigga barn blev det 1,5 timmar ostörd sömn innan de var på gång. Då är det bara att hålla igån goch inte slå ner rumpan för då är det kört. Har plockat alla kvarvarande bär på vinbärsbuskarna, ca tio liter. Mamma var här och plockade en del eftersom jag har mer än jag behöver i frysen. Efter bärplockning la jag mig i hammocken, tid ca kl.15, och nu är jag som sirap som stått i kylskåpet.

Imorgon börjar skolan för killarna och de ser fram emot det båda två. I helgen har Martina varit hos oss och hon ska följa med Robin till skolan och starten i tredje klass. Så tack att skolan börjar i morgon för då bör det bli en hyffsad tidig kväll för alla i familjen ikväll.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!