torsdag 4 juni 2009

Vart tog sommaren vägen?

Vädret är verkligen lurigt. I helgen var det full högsommarvärme och enligt mitt tycke perfekt väder. Solen strålade och shorts och linne var lämplig klädsel. Igår och idag har det haglat och regnat. Eller snarare öst ner regn under delar av dagen. Men det är väl vad vi kallar jämtländsk sommar.

Häggen och äppelträden på min tomt står i full blom och lika så är det i rabatterna. Så om jag låter bli att titta på termometern och känna efter när jag går ut så är det nog sommar ändå. Och nästa fredag är det skolavslutning, startskottet för den riktiga sommaren. Hoppas bara att vi då får lite mer värme för alla barn som kommer klä sig somrigt.

Idag har jag börjat tänka på vad mitt pratinslag i skolavslutningen ska handla om. Förmodligen blir det tema om olikheter som kompletterar varandra. Det hör ihop med temat i barnmusikalföreställningen som barnkören framförde för en månad sen.

Alltså! Sommaren är nog här egentligen, det är bara värmen som saknas!

1 kommentar:

Karin Härjegård sa...

Hej min vän! Försöker ta vara på alla goda bloggare jag har i min närhet! Läser din om vårt avslut i Näs och det gör mig både rörd, ledsen och glad! Tack för de fina orden!

Ja, sommaren är här, trots regnet, kylan och gråheten... Och du ska studera! Kul! Vi ses väl på Campus?

Kram, Karin.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!