måndag 7 maj 2012

Spekulera??!!

Brukar du spekulera?
Kan det vara så att du ibland gissar dig till vad någon menar, när du egentligen inte riktigt förstår och då drar dina egna slutsatser? Eller är du den typen som då frågar den som sagt något och ber att de förtydligar sig.

Jag hör till den andra sorten, oftast. Är det så att något, sagt eller skrivet, lämnar utrymme för egna tolkningar och jag har svårt att veta vad som uppföraren vill ha sagt håller jag det för mig själv. Möjligen kan jag utan att avslöja vem det handlar om ventilera det med någon nära vän, men aldrig någonsin i en offentlig medial miljö.

Så, om jag skriver något här som är oklart för någon av er läsare, hör av er till mig så får jag en chans att förklara!!!



För att:
 från Datainspektionens hemsida: 

"Bloggar och sociala medier
Publicering av till exempel namn och foton på personer på bloggar och sociala medier är i princip alltid tillåten så länge man inte kränker personen. Att "hänga ut" och skandalisera en privatperson är ett typexempel på vad som normalt sett är kränkande.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!